Numărul românilor care își cumpără vacanțe pe litoralul românesc din anul anterior pentru a beneficia de discounturi cât mai mari a crescut în acest an cu 40% față de 2018, potrivit unei analize a vânzărilor făcute prin agenția de turism Litoralulromanesc.ro, agenția care trimite cei mai mulți turiști pe litoralul autohoton, respectiv peste 180.000.
În acest context, tot mai mulți hotelieri au început să plafoneze numărul de camere vândute cu reducere, astfel încât să nu depăștească 30% din total, iar vacanțele în vârf de sezon nu mai beneficiază, în unele cazuri, de discounturi, chiar dacă sunt cumpărate cu un an înainte.
Numărul românilor care cumpără vacanțe pe litoralul romanescu încă din anul anterior, chiar și cu 10 – 12 luni înainte, este în creștere accentuată în ultima perioadă. Deși, aparent, piața a ajuns la maturitate în această privință, o analiză a Litoralulromanesc.ro arată, în 2019, o creștere cu 40% a numărului de turiști care și-au achiziționat sejururi la mare pentru vara anului 2020.
Turiștii care cumpără cât mai din timp vacanțe beneficiază de discounturi medii de 15 – 20%, dar care, în anumite cazuri și pentru anumite perioade, pot ajunge chiar și la 54%.
Probabil că, în ceea ce ne privește, creșterea este puțin mai accentuată, pentru că vindem online și, în ultimii ani, tot mai mulți clienți migrează din offline către online. Tendința, însă, pentru întreaga piață, este de creștere a numărului de pachete early booking vândute. Explicația este maturizarea pieței, cu consumatori mai informați și mai pregătiți să aleagă oferta potrivită, dispuși să plătească din timp. Oamenii își alocă bugete, au și instrumente bancare prin care pot plăti în rate, fără dobândă.
Ionuț Nedea, directorul general al Litoralulromanesc.ro
Vânzările de vacanțe la mare pentru anul viitor au început încă din luna august, practic în momentul în care au fost lansate primele tarife pentru sezonul 2020.
Dat fiind apetitul tot mai mare al românilor pentru înscrierile timpurii (early booking), generat de discount-urile aferente, din acest an mare parte dintre hotelieri au hotărât să plafoneze numărul de camere pe care îl vând cu această ofertă. În anii anteriori, mulți dintre ei ar fi fost dispuși să vândă toate camerele cu reducere, dar cererea mare pentru litoral din ultimii doi ani i-a determinat să își schimbe strategia. Astfel, se cumpără cu reducere, încă din anul anterior, între 20 și 30% din numărul total de camere scoase la vânzare prin intermediul agențiilor de turism. În capetele de sezon sunt discounturi mai mari, iar în vârf de sezon sunt, firește, mai mici sau chiar deloc, după ultimele tendințe.
Cel mai repede se vând camerele din hotelurile de patru stele, pentru că discountul de 15 – 20% este semnificativ raportat la valoarea rezervării.
CITEȘTE ȘI: Prețul serviciilor de cazare în Romania a înregistrat o creștere de 9% față de 2018
Litoralulromanesc.ro, deținut de compania Creative Eye SRL din Constanța, cu capital integral privat românesc, vinde vacanțe în stațiunile autohone de la Marea Neagră. În 2018, Litoralulromanesc.ro a înregistrat un volum de vânzări de 23 milioane de euro (la Ministerul Finanțelor este raportat doar comisionul de 13 milioane de lei, așa cum se întâmplă în cazul multor agenții de turism), iar prin intermediul agenției au ajuns anul trecut în stațiunile românești de la Marea Neagră peste 150.000 de turiști. Portalul promovează peste 300 de structuri de cazare în 13 stațiuni de pe litoralul românesc, de la unități de o stea până la cele de cinci stele.