Ajuns la cea de-a 44-a ediție, Târgul de Turism al României s-a virtualizat și își așteaptă partenerii pe platforma #TTRVirtual2021. Agențiile de turism, turoperatorii, și promotorii zonelor turistice din România și stăinătate își pot expune ofertele și își pot prezenta atracțiile turistice într-o platformă virtuală.
Peste 100 de expozanți sunt așteptați în plaforma #TTRVirtual2021
Expozanții pot încărca informațiile despre produsele și serviciile din portofoliul în format digital pentru a anima standurile virtuale 2D sau 3D și închiriate în cadrul platformei și pot opta pentru interacțiune cu vizitatorii ce se vor înregistra în platformă prin chat sau prin videoconferință. De asemenea, aceștia își pot stabili întâlniri private cu partenerii în zona de Business Meeting Point sau pot participa la conferințe virtuale. Pachetele de participare pleacă de la 400 de euro și pot ajunge până la 7200 de euro.
Platforma permite expozanților inclusiv afișarea unui număr negociat de oferte într-un marketplace dedicat evenimentului, prima inițiativă concretizată la nivel național. În 2017, ANAT a propus un astfel de marketplace agențiilor de turism partenere, dar fără să se concretizeze un astfel de produs.
Vizitatorii #TTRVirtual2021 pot filtra prin oferte pentru a ajunge cât mai repede la ofertele de interes și își pot stabili întâlniri private cu expozanții. Ofertele pot fi vizualizate prin mijloace multimedia dedicate.
Organizatorii evenimentului se așteaptă ca peste 100 de expozanți să se înregistreze în platformă, al cărui prag va fi trecut de peste 5000 de vizitatori.
TravelExpo, primul târg de turism virtual din România
Prima inițiativă din România a unui târg de turism virtual a aparținut agenției de turism Perfect Tour. În 2010, cu ajutorul platformei virtuale VeXPO, Perfect Tour a pus la dispoziția celor interesați standuri virtuale de prezentare.
În ultimii ani, agențiile de turism care au avut bugete limitate de marketing sau cele care nu au avut conversii satisfăcătoare la edițiile anterioare ale târgului și-au organizat propriile târguri de turism online. Acestea au constat în landing page-uri cu oferte valabile doar în perioada evenimentului consacrat, pe site-urile proprii.
EuropaTravel, Roju.ro, litoralulromanescu.ro, DerTour sunt doar câteva agenții de turism ce și-au anunțat intenția de a-și organiza propriu târg de turism online.
CITEȘTE ȘI: Ce artificii de marketing mai fac agențiile de turism pentru a atrage vizitatori pe siturile de agenție
MyConnector, un one stop shop pentru eveniment virtuale și hibride, este furnizorul platformei virtuale pe care se desfășoară #TTRVirtual2021. Platforma este administrată de compania Universum Apps SRL.
MyConnector a fost lansată în 2010 ca platformă de generare de leaduri și vânzare de bilete de acces la evenimente. În 2020, s-a orientat către virtualizarea evenimentelor, virtualizare cerută de condițiile actuale de prevenire a infectării cu coronavirus (COVID-19).
CITEȘTE ȘI: Soluții de tehnologizare și digitalizare post-COVID-19 pentru afacerile de turism din România
Printre opțiunile pe care #TTRVirtual2021 le pune la dispoziția participanților prin platforma MyConnector se numără înregistrarea în platformă, zona de expoziție, acțiuni comportamentale automate (oferte afișate prin pop-up la depistarea unor comportamente ale vizitatorilor) și live streaming pentru conferințe.
De la lansarea sa și până în prezent, MyConnector a găzduit peste 10000 de evenimente ce au înregistrat peste 300000 de participanți, și a deservit peste 300 de organizatori de evenimente ce au oferit servicii expoziționale virtuale pentru peste 2200 de expozanți.