Guest post de Alexander Stoica-Marcu, Serve Hotel
Mă numesc Alexander Stoica-Marcu, am 18 ani şi de peste 1 an de zile dezvolt un proiect în industria HORECA, Serve Hotel. Proiectul meu atingea inițial doar industria turismului şi anume targeta toate unităţile de turism. Cum foarte mulţi investitori şi oameni importanţi din industria HORECA doresc să inoveze prin tehnologie şi investesc sume mari în astfel de proiecte am pivotat cu proiectul meu şi targetez acum toată industria hotelurilor, restaurantelor şi cafenelelor.
De la eTravel Conference aflu, mirat ce-i drept, că din prisma lui Dragoş Anastasiu, preşedinte al grupului EUROLINES, cele 3 produse ale României ce au un potenţial uriaş sunt: Transilvania, Delta Dunării şi Bucureşti.
Google România, reprezentată de Ana Sipciu, a venit cu un studiu extrem de important despre turistul român, de cel puţin 18 ani şi care a avut un minim de 1 vacanţă în decursul a 12 luni de zile. Lucrul ce mi-a atras atenţia a fost motivul reticenţei de a rezerva online vacanţe şi anume securitatea plăţilor.
A fost o conferinţă absolut excelentă din punctul meu de vedere, am făcut schimb de cărţi de vizită cu Mariya Lukasvka, Account manager CPC Central and Eastern Europe TripAdvisor, unde i-am povestit pe scurt proiectul meu şi a fost încântată să audă, că noi, românii încercăm şi deseori reuşim să schimbăm totul în bine. Prevăd un parteneriat strategic încheiat cu TripAdvisor. Am mai făcut schimb de cărţi de vizită cu Frank Reul de la Accor România-Bulgaria-Macedonia, căruia i-am propus să implementăm proiectului în lanţul Accor; cu Michael Toedt de la Toedt, Dr. Selk & Coll. GmbH, care mi-a explicat în particular ce înseamnă BIG Data pentru hoteluri şi cum aş putea să profit de aceast lucru, dar și cu Jonas Schafer de la ROBELO, Jan-Paul Ephithite de la Travelport şi a multor persoane din industria turismului precum manageri de agenţii de turism, dar şi de unităţi turistice, bloggeri de turism etc.
Ce am învăţat? Am învăţat cum se ţine o campanie Google inteligentă pentru creşterea conversiilor prin creativitate, conţinut ce se poate viraliza foarte uşor, măsurarea corectă a BIG DATA şi înţelegerea acestora; dar şi cum se realizează o strategie de promovare. Am învăţat mai multe tehnici de marketing în industria ospitaliera: loializarea inteligentă, tehnici de gamification, campanii de awareness, targetare din punct de vedere a geo-locației.
Am aflat foarte multe despre industria turistică și despre trendurile acesteia și în baza acestor cunoștințe vă pot spune că proiectul meu va face surf pe valurile trendului și se va schimba într-o oarecare măsură. Voi schimba strategia de achiziționare a clienților prin targetarea a cât mai multor segmente în online prin intermediul unei campanii de promovare Google.
Guest post de Alexander Stoica-Marcu, Serve Hotel