În 2019, numărul de căutări online pentru destinațiile clasice de vacanță a scăzut cu un procent cuprins între 15% și 20% față de 2018, însă au crescut pe destinații mai noi. Acest lucuru arată că românii încep să-și diversifice vacanțele, aleg destinații noi și sunt mai informați în materie de turism, arată o analiză realizată de iAgency, companie specializată în servicii SEO și marketing online.
iAgency a analizat căutările de destinații făcute între între 1 ianuarie 2018 și 31 iulie 2019 pentru a vedea care sunt cele mai populare destinații de vacanță, dar și când e mai mare interesul pentru vacanțe exotice.
Din datele analizate reiese că turistul român încă este interesat de țările clasice pentru sezonul estival: Grecia, Turcia și Bulgaria.
Români știu deja destinația în care vor să-și petreacă vacanța
Cea mai căutată expresie din semantica turismului este: „vacanțe + [anul]”, arată studiul iAgency. Trendul identificat indică o schimbare a comportamentului românilor când vine vorba de modul în care se informează. Astfel, în perioada ianuarie 2018 – iulie 2018 au fost 122 400 de căutări pentru „vacanțe 2018”. În aceeași perioadă din 2019, 117 800 de căutări pentru „vacanțe 2019” – o scădere de aproximativ 4%. Cifrele nu arată neapărat o scădere a interesului pentru vacanțe, ci faptul că mai mulți români cunosc destinația în care vor să-și petreacă vacanța și nu au mai căutat idei de vacanță.
În privința documentării pentru vacanța de vară din 2019, cele mai populare luni au fost: ianuarie cu peste 27 000 de căutări pentru vacanțe 2019, martie cu aproximativ 22 200 căutări și la coada clasamentului este iulie, cu 8 100 de căutări, fiind și luna în care mulți și-au rezervat deja vacanță.
CITEȘTE ȘI: Cei mai mulți români își fac planurile de călătorie în luna ianuarie
Cele mai cele mai căutate destinații de vacanță pe internet pentru sezonul estival
În privința celor mai căutate destinații de vacanță pentru sezonul estival, Grecia se situează pe primul loc, cele mai căutate destinații fiind Thassos, Lefkada și Halkidiki, urmată de Turcia cu Antalya și Kușadasi și Bulgaria cu Nisipurile de Aur.
Pe locul patru este Egipt, în creștere în 2019 față de 2018 cu 45.5%.
În 2019, numărul de căutări online pentru destinațiile clasice a scăzut în față de 2018 cu un procent cuprins între 15% și 20%, însă au crescut pe destinații mai noi. Aceste cifre arată că românii încep să-și diversifice vacanțele, aleg destinații noi și sunt mai informați în materie de turism.
CITEȘTE ȘI: Planificarea online a călătoriei, o opțiune din ce în ce mai populară printre turiștii români
Vacanțele last minute, încă de interes pentru români
Totodată, spre deosebire de expresii generale ca vacanțe 2019, care înregistrează cel mai mare interes la început de an, pe căutări mai precise care includ și locația, cele mai bune luni sunt iunie și iulie. Acest lucru scoate în evidență și faptul că sunt mulți români care încă își planifică vacanța în ultimul moment.
În ciuda tiparului de mai sus, românii își pierd interesul în 2019 față de 2018 în ceea ce privește vacanțele de tip last minute, unde e înregistrată o scădere de aproximativ 17.5%. Aceste cifre pot arăta și că încrederea românilor față de acest tip de oferte înregistrează o scădere. Totodată, poate fi vorba și de o atenție sporită la destinațiile de vacanță pe care și le planifică din timp și astfel nu mai vânează ofertele de tip last minute.
Interesul românilor pentru vacanțe exotice este în creștere
De asemenea, iAgency a remarcat un trend ascendent în rândul vacanțelor exotice, în 2019, interesul românilor crescând cu cel puțin 7.1%. Raportarea a fost făcută la expresia generală de căutare: vacanțe exotice. Cel mai ridicat nivel de interes a fost în ianuarie.
CITEȘTE ȘI: Românii cumpără vacanţe exotice după ce văd poze pe internet
Imagine de Public Co de la Pixabay