Aplicaţii mobile de călătorie pe mobilio.ro

Nu cred să existe nişă online în care Mediafax Group să nu aibă un proiect. După ce cu mai bine de o lună în urmă intra pe nişa turismului online, vineri, acelaşi grup a intrat pe nişa cataloagelor online de aplicaţii mobile, lansând site-ul mobilio.ro.

Pe site-ul în cauză, vizitatorii pot găsi aplicaţii mobile pentru iPhone, Android şi pentru terminalele Ovi, aplicaţii recomandate de către echipa mobilio.ro. Profit de faptul că aplicaţiile sunt clasificate pe categorii pentru a vă atrage atenţia asupra aplicaţiilor de călătorie (planificatoare de rută, jurnale, city-guides etc.) pentru cele trei platforme amintite mai sus.

Aplicaţii mobile de călătorie pentru iPhone

Secţiunea în cauză poate fi accesată aici. Secţiunea dedicată acestor aplicaţii vine ca o completare 🙂 la articolul 10 aplicaţii mobile de călătorie pentru iPhone. Găsim în această secţiune atât aplicaţii gratuite, cât şi contra cost, majoritatea dezvoltate de developeri români.

Predomină city-guide-urile, aplicaţii de care se fac responsabili Alexandru Halmagean (Smart Maps – Oradea, Timişoara, Bucureşti, Arad, Cluj-Napoca) şi Sebastian Juarez cu aplicaţia ce se cheamă pur şi simplu Bucharest, aplicaţie dintr-o colecţie impresionantă de ghiduri turistice Etips Mobile. De asemenea, tot aici găsim recomandată versiunea mobilă a bine-cunoscutului ghid Bucharest in Your Pocket.

Aplicaţii mobile de călătorie pentru terminalele pe platformă Android

Click aici pentru recomandările echipei mobilio.ro. Doar câteva recomandări în plus faţă de cele prezentate în articolul 10 aplicaţii mobile de călătorie pentru telefoanele mobile cu SO Android, dintre care se remarcă:

  • Hotelzon, dezvoltată de către Arobs Transilvania, firma din spatele aplicaţiei SpeedTraps;
  • DRoute (Sebastian Gansca)
  • Route Recorder (Alexandru Dragoescu)
  • urbo.ro (adulmec.ro); între noi fie spus, aştept cu interes versiunea Urbee pentru Android în materie de locuri şi evenimente în Bucureşti 😉

  • Paradise Travel (edgetwism), nu cred că e cea mai inteligentă manieră de a-ţi informa potenţialii clienţi; are aşa o aromă de spam, părând mai degrabă un mobi site al site-ului de browser al agenţiei de turism Paradise Travel*
  • AndroTaxi (Sandor Levente)
  • şi, nu în ultimul rând, aplicaţia de mobil dedicată localităţii Ocna Mureş, aplicaţie dezvoltată de Sebastian Presecan, unul din membrii echipei ce a pus umărul la dezvoltarea aplicaţiei Trip Journal.

 

 Aplicaţii mobile de călătorie pentru telefoane Nokia

Din păcate, această secţiune conţine o singură recomandare momentan şi aceea pentru o aplicaţie dezvoltată de o firmă străină. Până la apariţia altor aplicaţii de călătorie compatibile cu telefoanele mobile Nokia, nu ezitaţi să încercaţi aplicaţia Punkduck. Sau, de ce nu, să faceţi voi completările de rigoare, cu menţiunea că recomandările trebuie să fie pentru aplicaţii dezvoltate de români.

[via refresh.ro]

Actualizare din 10 noiembrie 2011. Cum mai sus am făcut o afirmaţie despre aplicaţia Paradise Tavel susţinută doar în treacăt, cei de la Paradise Travel m-au rugat să detaliez. Cu cea mai mare plăcere am să înşir în cele ce urmează motivele ce m-au determinat să afirm ceea ce am afirmat, dar şi câteva sugestii, aşa cum îmi stă în fire.

În primul rând, nu este o aplicaţie în sine, aşa cum am mai explicat este mai degrabă un mobi site al sitului-ului de browser al agenţiei de turism Paradise Travel, ce agregă RSS feed-urile din toate paginile sitului de browser, streaming-uri video de pe YouTube sau audio de pe sensation.com şi vibefm.ro, fluxurile de mesaje de pe Twitter şi Facebook.

Sunt de părere că este o modalitate de marketing agresivă atât timp cât nu facilitează oferirea de suport către consumatorul serviciilor agenţiei. Este mai degrabă un suport pre-călătorie din punct de vedere al formării deciziei de cumpărare. Şi aici observ un inconvenient: ofertele sunt prezentate succint cu trimitere către situl neoptimizat pentru mobil al agenţiei. Eu nu m-aş chinui să navighez de pe mobil în sit pentru mai multe detalii. Din punctul meu de vedere, aş putea scăpa de sentimentul ăsta de agresivitatate, dacă, după instalare, aş avea posibilitatea să selectez ce tipuri de oferte mă interesează, fluxul de mesaje livrate de aplicaţie fiind mult mai redus şi cu siguranţă mulat pe nevoile mele.

Eu văd o aplicaţie de turism dezvoltată de/pentru o agenţie de turism ca suport pre-călătorie, în timpul călătoriei, post-călătorie.

Trebuie să fie un mini ghid turistic care să acopere destinaţiile ce se regăsesc în oferta agenţiei, cu imagini reprezentative, cu informaţii legate de reţeaua de transport din acele destinaţii, obiective, locuri de petrecere a timpului liber etc. Mi-ar plăcea să am la dispoziţie o secţiune cu informaţii de contact pentru departamentele de suport ale tuturor părţilor implicate în organizarea sejurului meu: agenţia de turism, asiguratorul, transportatorul etc.

De asemenea, găsesec opţiunea de LiveAlbum o funcţionalitate ce poate fi exploatată de către agenţie (deşi pare intruzivă, cine ştie la ce te mai abonezi când te conectezi cu contul de Facebook 🙂 ). Pozele pe care utilizatorul le face să fie urcate în acelaşi timp pe contul de Facebook al utilizatorului, dar şi într-o aplicaţie de Facebook a agenţiei. Bineînţeles, e nevoie de un mic disclaimer prin care utilizatorul e înştiinţat despre faptul că cedează o parte din drepturi sau în totalitate agenţiei, ce poate folosi imaginile în scopuri de marketing.

Acestea fiind spuse, să le urăm succes celor de la Paradise Travel în competiţia SmartIT, unde au înscris aplicaţia mobilă la categoria travel. O curiozitate din topor: de ce nu aţi înscris în competiţie varianta de Android? 🙂

Pentru ultimele informații despre aplicațiile mobile românești urmăriți lista dezvoltatorilor români de aplicații mobile de pe Twitter (@mobile-apps-devs).

Total
0
Shares
15 comments
  1. In primul rand multumim frumos pentru detaliere!

    Eu o consider o aplicatie de sine statatoare, cu toate ca prezinta informatii din fluxuri rss preluate de pe site-ul nostru, si o sa enumar mai jos motivele pentru care cred asta !

    – in primul rand , apple nu aproba aplicatii ce au aceeasi fuctionalitate cu site-ul web ce il reprezinta. O sa intalniti aceaste cuvinte foarte des, daca experienta de pe site nu difera de cea din aplicatie : “We found that the experience your app provides is not sufficiently different from browsing a content aggregator web site, as required by the App Store Review Guidelines.”
    – am modificat fluxurile de date si le-am adaptat in asa fel incat sa prezinte in aplicatie si tarifele cu toate prefixele , respectiv DE si DE LA !

    – fiecare oferta in parte are fotografie ( mai mult sau mai putin concludenta, nu toate locatiile au fotografii pe internet), o descriere a locatiei/ofertei si tarifele specificate mai sus ( in ziua de azi se pune accent foarte mare pe tarif) si majoritatea au o localizare pe harta (thanks to google maps)… in versiunile urmatoare vrem sa adaugam si sevicille incluse in oferta si serviciile ce nu sunt incluse

    -o aplicatie trebuie sa fie cat mai usor de utilizat, si incercam sa o facem cat mai accesibila pentru toata lumea…nu vom oferi niciodata posibilitatea de a adauga feeduri din exterior, din motive lesne de inteles si intentionam sa introducem in versiunile urmatoare criterii mult mai avansate de cautare

    -sectiunea de stiri din turism ( pe care nu o vad specificata) prezinta stirea completa, fara sa te mai trimita la nici un site

    -pentru partea cu datele de contact, singurele date sunt cele ale agentiei noastre, si sunt tot ce aveti nevoie pentru o vacanta perfecta 😉

    -sectiunile video si audio sunt puse doar de ceva timp, si sunt in teste… urmarim interesul utilizatorilor pentru asemenea continut

    -optiunea de Live Album este o incercare de a antrena utilizatorii si de a impartasii cu noi experientele placute/neplacute din vacanta. Conectarea la facebook NU NE OFERA NICI O DATA A ACELUI UTILIZATOR, SI UTILIZATORUL NU ESTE ABONAT LA NIMIC! Acea conectare ii ofera doar posibilitatea de a urca fotografii in albumele noastre…ideea cu disclaimar-ul este buna si o sa tin cont de ea! Multumesc

    -am incris in concurs ambele versiuni, android si iOS, dar asteptam sa faca cei de la playtech.ro actualizarea informatiilor primite

    -si sa nu uitam, suntem prima si singura agentie din Romania care oferim acest produs gratuit, pentru a ajuta clientilor nostri (eram primii in aprilie ce ofeream asa ceva pentru Android si cred ca suntem singurii si acum, si din cate am studiat app store-ul de la apple, este aceeasi situatie, daca are cineva alte informatii rog sa ma contrazica)!

    In concluzie, cei 1617 utilizatori ce ne-au instalat aplicatia, ce a adus la 10486 de utilizari ale aplicatiei, ne-ar da aceea aroma de spam ce era afirmata mai sus ? 🙂

  2. In primul rand multumim frumos pentru detaliere!

    Eu o consider o aplicatie de sine statatoare, cu toate ca prezinta informatii din fluxuri rss preluate de pe site-ul nostru, si o sa enumar mai jos motivele pentru care cred asta !

    – in primul rand , apple nu aproba aplicatii ce au aceeasi fuctionalitate cu site-ul web ce il reprezinta. O sa intalniti aceaste cuvinte foarte des, daca experienta de pe site nu difera de cea din aplicatie : “We found that the experience your app provides is not sufficiently different from browsing a content aggregator web site, as required by the App Store Review Guidelines.”
    – am modificat fluxurile de date si le-am adaptat in asa fel incat sa prezinte in aplicatie si tarifele cu toate prefixele , respectiv DE si DE LA !

    – fiecare oferta in parte are fotografie ( mai mult sau mai putin concludenta, nu toate locatiile au fotografii pe internet), o descriere a locatiei/ofertei si tarifele specificate mai sus ( in ziua de azi se pune accent foarte mare pe tarif) si majoritatea au o localizare pe harta (thanks to google maps)… in versiunile urmatoare vrem sa adaugam si sevicille incluse in oferta si serviciile ce nu sunt incluse

    -o aplicatie trebuie sa fie cat mai usor de utilizat, si incercam sa o facem cat mai accesibila pentru toata lumea…nu vom oferi niciodata posibilitatea de a adauga feeduri din exterior, din motive lesne de inteles si intentionam sa introducem in versiunile urmatoare criterii mult mai avansate de cautare

    -sectiunea de stiri din turism ( pe care nu o vad specificata) prezinta stirea completa, fara sa te mai trimita la nici un site

    -pentru partea cu datele de contact, singurele date sunt cele ale agentiei noastre, si sunt tot ce aveti nevoie pentru o vacanta perfecta 😉

    -sectiunile video si audio sunt puse doar de ceva timp, si sunt in teste… urmarim interesul utilizatorilor pentru asemenea continut

    -optiunea de Live Album este o incercare de a antrena utilizatorii si de a impartasii cu noi experientele placute/neplacute din vacanta. Conectarea la facebook NU NE OFERA NICI O DATA A ACELUI UTILIZATOR, SI UTILIZATORUL NU ESTE ABONAT LA NIMIC! Acea conectare ii ofera doar posibilitatea de a urca fotografii in albumele noastre…ideea cu disclaimar-ul este buna si o sa tin cont de ea! Multumesc

    -am incris in concurs ambele versiuni, android si iOS, dar asteptam sa faca cei de la playtech.ro actualizarea informatiilor primite

    -si sa nu uitam, suntem prima si singura agentie din Romania care oferim acest produs gratuit, pentru a ajuta clientilor nostri (eram primii in aprilie ce ofeream asa ceva pentru Android si cred ca suntem singurii si acum, si din cate am studiat app store-ul de la apple, este aceeasi situatie, daca are cineva alte informatii rog sa ma contrazica)!

    In concluzie, cei 1617 utilizatori ce ne-au instalat aplicatia, ce a adus la 10486 de utilizari ale aplicatiei, ne-ar da aceea aroma de spam ce era afirmata mai sus ? 🙂

  3. Salut, Viorel!

    Multumesc pentru intervenție și explicații. Cum nu sunt nici un utilizator Apple, nici un dezvoltator de aplicașii Apple nu știam de regula aceea. Eu m-am limitat strict la ce am văzut.

    Legat de oferte, încercam să sugerez faptul că documentarea înainte de călătorie nu se poate face strict pe telefon, de unde și sugestia de ghid. Oamenii au nevoie de recenzii și alte surse de documentare.

    Legat de secțiunea de știri, nu o găsesc utilă atât timp cât se axează pe știri tematice. Utilizatorul ar putea fi interesat de știri generaliste despre orașul în care se află. Așa poate fi ținut la curent, dacă apar evenimente în zona respectivă. O categorisire a știrilor pe țări, orașe ar rezolva parțial această problemă.

    Legat de secțiunea audio, am pornit un stream de pe sensation.com și am închis aplicația apoi. Redarea stream-ului a continuat. 🙂 Nu știu dacă e de la telefon sau de la aplicație, dar poate e bine de știut.

    Legat de versiuni și înscrierea în concurs, ați fi dispuși să renunțați la cod și să cedați drepturile de autor asupra aplicației? 🙂 E una din condițiile impuse de organizatori pentru câștigători.

    Cât despre cei 1617 utilizatori și cele 10486, am mizat pe faptul că veți folosi această informație ca și argument, serios! Poate și ei vor doar să o testeze și să scrie recenzii. 🙂

    Acestea fiind spuse, cred că afirmația mea trebuia să fie de genul “aplicație intruzivă”, mai de grabă, și nu “aplicație cu aromă de spam”. Asta e, se mai pripește omul. 😀

    O zi bună!

  4. Salut, Viorel!

    Multumesc pentru intervenție și explicații. Cum nu sunt nici un utilizator Apple, nici un dezvoltator de aplicașii Apple nu știam de regula aceea. Eu m-am limitat strict la ce am văzut.

    Legat de oferte, încercam să sugerez faptul că documentarea înainte de călătorie nu se poate face strict pe telefon, de unde și sugestia de ghid. Oamenii au nevoie de recenzii și alte surse de documentare.

    Legat de secțiunea de știri, nu o găsesc utilă atât timp cât se axează pe știri tematice. Utilizatorul ar putea fi interesat de știri generaliste despre orașul în care se află. Așa poate fi ținut la curent, dacă apar evenimente în zona respectivă. O categorisire a știrilor pe țări, orașe ar rezolva parțial această problemă.

    Legat de secțiunea audio, am pornit un stream de pe sensation.com și am închis aplicația apoi. Redarea stream-ului a continuat. 🙂 Nu știu dacă e de la telefon sau de la aplicație, dar poate e bine de știut.

    Legat de versiuni și înscrierea în concurs, ați fi dispuși să renunțați la cod și să cedați drepturile de autor asupra aplicației? 🙂 E una din condițiile impuse de organizatori pentru câștigători.

    Cât despre cei 1617 utilizatori și cele 10486, am mizat pe faptul că veți folosi această informație ca și argument, serios! Poate și ei vor doar să o testeze și să scrie recenzii. 🙂

    Acestea fiind spuse, cred că afirmația mea trebuia să fie de genul “aplicație intruzivă”, mai de grabă, și nu “aplicație cu aromă de spam”. Asta e, se mai pripește omul. 😀

    O zi bună!

  5. Multumesc frumos pentru sugestii !

    O sa tin cont de ele , si o sa incerc la fiecare versiune sa aduc o imbunatatire ce va fi in folosul utilizatorului!

    Am incercat sa facem o aplicatie pentru o agentie de turism detailista, la costuri reduse, fara sa avem alte exemple care ar fi facut asa ceva, sa putem invata din greselile lor ! Sunt multe de facut, si sunt si mai multe de corectat ( acum avem ceva probleme de functionalitate pe IOS 5)!

    Speram ca aceste “greseli” sa ne invete si sa reusim sa facem un produs competitiv care sa fie pe placul clientilor nostrii!

    1617 oameni sa faca recenzii ? 😀 Sincer nu cred ! 🙂

    O sa investighez problema cu streamul audio, acea sectiune nu se stie daca va ramane permanent in aplicatie!

    [quote]
    Legat de versiuni și înscrierea în concurs, ați fi dispuși să renunțați la cod și să cedați drepturile de autor asupra aplicației? E una din condițiile impuse de organizatori pentru câștigători.
    [/quote]
    O sa analizam acest aspect, dar nu cred ca o sa fie cazul 🙂

  6. Multumesc frumos pentru sugestii !

    O sa tin cont de ele , si o sa incerc la fiecare versiune sa aduc o imbunatatire ce va fi in folosul utilizatorului!

    Am incercat sa facem o aplicatie pentru o agentie de turism detailista, la costuri reduse, fara sa avem alte exemple care ar fi facut asa ceva, sa putem invata din greselile lor ! Sunt multe de facut, si sunt si mai multe de corectat ( acum avem ceva probleme de functionalitate pe IOS 5)!

    Speram ca aceste “greseli” sa ne invete si sa reusim sa facem un produs competitiv care sa fie pe placul clientilor nostrii!

    1617 oameni sa faca recenzii ? 😀 Sincer nu cred ! 🙂

    O sa investighez problema cu streamul audio, acea sectiune nu se stie daca va ramane permanent in aplicatie!

    [quote]
    Legat de versiuni și înscrierea în concurs, ați fi dispuși să renunțați la cod și să cedați drepturile de autor asupra aplicației? E una din condițiile impuse de organizatori pentru câștigători.
    [/quote]
    O sa analizam acest aspect, dar nu cred ca o sa fie cazul 🙂

  7. Pingback: Norc pentru iPhone
  8. Pingback: Norc pentru iPhone
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Previous Article

Oraşele devin vizibile pe internet. Timişoara

Next Article

Întâlnirea autostopiştilor din România (IAdR), ediţia 2011

Related Posts
Total
0
Share